Sunucu İşletim Sistemleri  

Posted by: EMİNE in

Ağ işletim sistemleri:

  • Windows Server 2008
  • Unıx
  • Linux
  • Solaris
     Windows Server 2008: Sunucu tabanlı Microsoft Windows işletim sistemlerinin bir
sürümüdür. Üretim için 4 Şubat 2008 tarihinde çıktı ve resmen 27 Şubat 2008 tarihinde yayımlandı, Windows Server 2003, halefine göre yaklaşık beş yıl önce piyasaya çıktı. Windows Server 2008 R2 adlı ikinci bir sürümü, üretim için 22 Temmuz 2009 tarihinde yayınlanmıştır. Windows Server 2008, Windows Vista ve Windows 7 gibi, Windows NT 6.x üzerine kuruludur.



     Gömülü İşletim Sistemleri: Çoğu akıllı telefon ve küçük aygıt, Rom çipinde bulunan gömülü işletim sistemine sahiptir. En çok bilinen gömülü işletim sistemleri
  • Windows Embedded CE
  • Windows Mobile
  • Palm Embedded CE
  • BlackBerry
  • Embedded Lİnux ve Symbian
     Windows Embedded CE: ,iletişim , eğlence ve sınırlı işlevselliğe sahip hesaplama aygıtlarında kullanım için tasarlanmış, küçültülmüş bir Windows işletim sistemidir.
     Windows Mobile: Windows Embedded CE temel alınarak üretilmiş bir işletim sistemidir. Akıllı teledonlar ve PDA'larda kullanılanişletim sistemidir.
     Palm Embedded CE: Bu da yine akıllı telefon ve PDA'larda kullanılan işletim sistemlerindedir.
     BlackBerry: RIM tarafından tedarik edilen el aygıtlarında çalışır.
     Embedded Linux: Akıllı telefonlar, PDAlar ve gömülü işletim sistemine gereksinim duyan diğer aygıtlar için küçültülmüşbir Linux işletim sistemidir.
     Symbian: Akıllı telefonlar için tasarlanan açık kaynak kodlu çok görevli bir işletim sistemidir.

This entry was posted on 11:21 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom) .

0 yorum

Yorum Gönder